lørdag 29. november 2014

Det er stille.....

Når jeg står opp i mitt hus....fordi jeg alltid er den som står opp først også er det jo nesten natta også da....for denne dama vet ikke hvordan man skal sove leeenge..Har alltid vært sånn og enkelte ganger er det litt slitsomt men kroppen min er nå bare sånn. En positiv ting er jo at jeg får jo litt mere ut av dagen, for jeg er jo også på mitt mest kreative på denne tiden av døgnet :) En koselig ting å gjøre hver søndag i advent er" å ha huset for seg selv" og tusle ut på kjøkkenet med strikkejakka og tøflene på å tenne adventlyset og stjerna i vinduet......et vakkert lys oppstår i det ellers mørklagte huset da...Å det er en sånn god julefølelse ting det synes jeg :)

I dag viser jeg litt bilder fra butikken og av møbler jeg nå har bestemt skal selges....kan bare ikke spare på alt (desverre) og nå er tiden inne for at dere der ute kan gjøre noen kupp :)
Jeg hadde bare den mest utrolige fine dagen i butikken i går, masse skjønne møter med kunder og handelen gikk bare helt fantastisk. Flere sikret seg malerier og "adventstæsj"....og kreative ideer blir utvekslet om hvordan enkelte tenker å bruke det de kjøper. Det synes jeg er gøy og jeg får masse inspirasjon av slikt :)
 En gammel planke fant jeg på en av mine turer med Nure nå i høst, den ble med ut i butikken hvor den er et kreativt innslag om hvordan man kan bruke slikt til feks adventskalender.
 En nydelig kunde var innom å sikret seg dette bildet . Hun hadde lenge ønsket seg noen bilder fra meg (sånt er STAS å høre altså.. :) og både sommerfugelen og et annet bilde fikk hun med.Tror vi var storfornøyde begge to når hun dro :)
 Dette vakre bordet er et av tre bord som nå er tilsalgs i min butikk. Med dreide bein og hylle gjør det bordet litt unikt. Jeg har hatt masse glede av det hjemme i flere år, men nå skal det få komme ut å glede noen andre :) Endel hvitt stentøy , samt gamle bakeboller er det nå gode priser på.


 Et møbel som  får mye oppmerksomhet er dette langbordet med tilhørende benk...et fantastisk sjarmerende, godt i stand møbel som har vært mitt lille oppussingsprosjekt nå i høst.
 Det er ganske stort ca 2 meter og er malt i grått og har en milkpainted bordplate .

Helt nydelig er det og det er med bitte littegrann sorg i hjeret at det må selges....men hos oss finnes det null plass igjen til et slikt massivt møbel. Prisen er også meget meget snill har jeg fått høre :) Nå får vi bare vente å se hvem som blir den heldige ....:)

Stjernene har også fått bein å gå på , og mange har fått sikret seg både disse små og store neverstjernene. Et annet nydelig besøk jeg også hadde i går var to gamle klassevenninder fra Sarpsborg. De koste seg i butikken og etterpå gikk vi alle ut å spiste god mat og skravlet til langt på kveld. En fortreffelig dag kaller jeg det , sånt blir man rik på opplevelser av :)

Fantastisk første advent til alle der ute, NÅ er vi igang med den etterlengtede jula....

                             KLEM VIBEKE


10 kommentarer:

  1. Så flott og stenmingsfult du har pyntet - nydelig detaljer :) Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Åå så skjønt et innlegg,
    Flott butikk du har, må nok innom engang vi kjører til familie i Skien ,
    Utrolig flink du er til å pynte og sette ord på herlige stemninger, kos deg denne advent søndag,
    Klem fra
    Sylvia

    SvarSlett
  3. I wish you a beautiful Advent Sunday. Andrea

    SvarSlett
  4. ich habe ihre bilder sehr genossen und wünsche ihnen einen schönen 1. advent!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  5. Hei vakre venn!
    Aldeles nydelig og herlig i din butikk!
    Alltid så mye flott du har laget!
    Vibeke...Du er så flink!
    Pakke på vei i posten til deg fra meg søte bursdagsjenten;))
    Må du kose deg i denne skjønne tid som du er så glad i.

    Klemmer for hele uken:)))
    Camilla
    xxx

    SvarSlett
  6. Vackra bilder som alltid!
    Önskar dig en fin första adventsvecka!
    Kram Raina

    SvarSlett
  7. Flotte bilder!! Fin advent till dig Vibeke. Kram Anna

    SvarSlett
  8. Beautiful! And I love your Advent candles!

    SvarSlett
  9. Always beautiful, Vibeke...I love the cones...

    SvarSlett
  10. Your shop is just beautiful,so many lovely things.Thanks for sharing with us.

    SvarSlett